Бизнес и Политика

Пивовари се молят за поскъпване на петрола


Оперативната печалба за първото полугодие на третата в света пивоварна компания – Heineken, е малко по-добра от прогнозираната, тъй като търсенето в Азия и Западна Европа е успяло да компенсира спадът на пазарите в Африка и Източна Европа.

„Пазари като този в Нигерия например, имаше 11-годишен ръст, но обезценяването на петрола прекъсна тази тенденция. Същото се отнася и за руския пазар. Молим се за поскъпване на петрола и се надяваме, че в един прекрасен ден това ще се случи”, казва Жан-Франсуа ван Боксмер, изпълнителен директор на Heineken.

Хората са започнали да купуват и по-евтини марки бири. „Сблъскахме се със силен насрещен вятър. Тенденцията е хората да купуват все по-евтини бири и това ще продължи и през следващите няколко месеца. Затова за нас е важно цената на петрола да се повиши”, обяснява Боксмер.

Въпреки песимистичната картина, от компанията остават оптимисти относно развитието на пазара в Африка в средно- и дългосрочен план, тъй като се наблюдава тенденция за нарастване на средната класа и демографски ръст.

Въпреки неблагоприятните икономически условия на някои развиващи се пазари и негативното влияние на валутните курсове, оперативният марж трябва да се увеличи в съответствие със средносрочните цели на компанията, а именно с 40 базисни пункта на година. Оперативната печалба се е повишила с 12.6%, до 1.71 млрд. EUR, което е повече от очакваното ниво от 1.67 млрд. EUR. Чистата печалба бележи ръст от 11.2%, до 977 млн. EU…