Политиката и спорта ще стимулират рекламата

Разходите за рекламата през текущата година ще отчетат спад до 3.8%. Този процент обаче ще се компенсира още през 2018-а, когато се очаква увеличение на разходите за рекламна дейност от 4.3%. Факторите, които ще окажат влияние върху това са като зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

В България обаче ръст в инвестициите в рекламна дейност ще има още през тази година. Той ще е в рамките на 2.8% прогнозират от глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Ще се наблюдава ръст в телевизионната и интернет реклама. За следващата година тенденцията на ръст ще се запази, като той ще е в рамките на 3%.

„Достигаме до повратна точка, в която рекламите инвестиции в дигитални медии задминават телевизията, мобилната реклама задминава инвестициите в декстоп, а платеното търсене задминава печатната реклама. Дигиталните технологии и данните вече трябва да бъдат приемани „по подразбиране“ от рекламодателите. Развитието на маркетинга на базата на реални хора, а не маркетинг, базиран на аудиторията, и използването на данни за увеличаване на адресируемостта са от съществено значение, за да могат търговските марки да се нагодят към по-суровите условия през 2017 г., като се позиционират за бъдещ растеж“, казва Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network.

В България делът на дисплей рекламата, като дял от общите медийни инвестиции, про…

Споделете

PinIt