Автомобили

Китаецът, който си направи E-Klasse, а днес купува Daimler

Новината за плановете на Geely Group да стане най-големият акционер в Daimler AG, закупувайки 6.8% от немския концерн, едва ли вълнува особено обикновения автомобилист. Агресивната инвестиционна политика на китайската компания обаче е движена от отколешна мечта на нейния основател и собственик Ли Шуфу, който винаги е искал Mercedes-Benz.

Днес Geely Group притежава цяла колекция от автомобилни марки като се започне от Volvo, мине се през Proton и се стигне до Lotus, но само допреди 20 г. напъните на китайците да произвеждат автомобили будеха единствено насмешка. Подобно на много други компании от Поднебесната, фирмата от провинция Джъдзян сглобява къде лицензни, къде откровено крадени модели.

Най-много подигравки отнася самият собственик на предприятието Ли Шуфу зад волана на своето Geely Yi Hao, известно също като Geely Number 01. Младият мениджър недоволства от факта, че в Китай не се произвеждат луксозни автомобили. Ето защо поръчва да преработят „номенклатурния“ му седан Hongqi CA7200 (лицензно копие на Audi 100) в… Mercedes-Benz E-Klasse W210.

Geely Yi Hao има доста странни пропорции, тъй като китайците се опитват да натъкмят панели от автомобил със задно предаване върху каросерия от модел с предно. Двигателят, трансмисията, салонът и дори тасовете с емблемата на Hongqi остават без промяна.

Първото Geely не влиза в серийно производство. Вместо с нова „E-Klasse“ честолюбивият Ли Шуфу пое…