База Данни Картини

С руско спецустройство крадат S-класа за 2 минути

Български автоджамбази  изтормозиха заможните бизнесмени. Две банди са се специализирали в  кражбата на S-класи. 440 лимузини „Мерцедес“ са сменили собственика си принудително само за няколко месеца. Ловките бандити разполагат с руско устройство което прилича на уоки-токи , с помоща на което отварят колите за 2 минути, като задействат двигателя от 200 метра разстояние.В схемата участват поне трима души. Първо се набелязва колата. Единият от крадците върви плътно до шофьора, който носи в себе си безконтактния ключ от колата,който излъчва постоянно сигнал на определена честота. Целта на крадеца е да прихване сигнала от ключа и да го предаде чрез устройството до машината майка. Там втори крадец обучава в рамките на минута-две ново устройство. Третият крадец се приближава до автомобила с току-що изготвеният нов ключ дубликат, отваря с негова помощ вратата и натиска бутона за запалване. Подобна кражба трае най-много 2 и половина минути, изчисляват експертите.

Притежателите на подобно устройството за отваряне и запалване на автомобили с т.нар. „кийлес“ (безключова) технология у нас са двама или трима. Те работят с по един екип и са внесли апаратурата от Русия. „Всичко се прави със скъпа електроника, която струва между 10 000 и 15 000 евро. Няма разбиване на ключалката, нито на патрона на запалването. На практика няма следи“, казват експертите.

Колите се изчезват  най-често от паркинги на магазини за хранителни стоки и молове, твърдят криминалистите. В повечето от случаите лимузините са шофирани от жени.

S-класата се оказа предпочитана от джамбазите  за 2014 г. Втора след нея пък е „Инфинити“, която е в списъка за „пазаруване” на крадците още от 2013 г. Година по-рано пък  всяка втора задигната лимузина бе БМВ. На мода през 2015 г. вероятно ще бъдат луксозните джипове „Рейндж Роувър“, твърдят експерти по автокражбите. Този модел много бързо се изнася през специални канали за Сирия. „Заловени престъпници твърдят, че постоянно получават нови и нови поръчки за конкретни марки от джихадистите“, споделят полицаи.

На този етап МВР няма нито едно задържано подобно устройство за кражба на лимузини, признават криминалистите. Обратно на всякаква  логика, кражбата и трафикът на луксозните лимузини не са донесли повече пари на автомафията. „През 2012-2013 г. делът на откраднатите луксозни коли бе 60 на сто. Данните за миналата година показват противоположна тенденция – луксозните автомобили са едва 20 на сто, а откраднатите коли от среден и нисък клас са 80 на сто“, казва шефът на сектор „Престъпления, свързани с МПС“ в СДВР Ангел Бадънков.