База Данни Картини

Кресненчани, начело с кмета си, готвят бунт заради дългия тунел на Зелените

Именно това съоръжение обаче от години е целта на екомошениците от кръга около Тома Белев, по-известни като Зелените или коалиция „За да остане природа в България“. Кметът на община Кресна Николай Георгиев обаче заявява, че подобен проект е неприемлив и местните са готови да се вдигнат на бунт, ако се даде разрешение за него.

В края на миналия месец самият кмет организира обществено обсъждане на вариантите за строителството на лот 3.2 от участъка на аутобана. На него дейно присъствие и участие взеха граждани на Кресна и представители на 7 сдружения. Всеобщото мнение, което не срещна съпротива от никого бе, че този проект на Зелените не бива да се допуска да бъде реализиран.

Кметът Георгиев уточни, че събирането е станало належащо заради тоталния натиск от страна на псевдо екологичните организации да се преразгледа проектът за дългия 15.2 км. тунел. Той е категоричен, че така настойчивото искане на Зелените се основава единствено на финансовите облаги, които те ще извлекат. Градоначалникът е наясно, че без граждански контрол, тези мошеници зад маската на еколози ще си правят каквото си искат, но той е убеден, че кресненци няма да позволят това.

Кметът изказа и гледната точка на бизнеса, за когото реализацията на проекта би означавала, че ще се провалят европроектите за туризъм покрай река Струма, включително и набиращия все по-голяма популярност рафтинг. Кресненчани са решени да стартират десетки акции срещу тунела убиец, както самите те го наричат.

Основните им притеснения са свързани с това, че кликата на Зелените не спира да пише до Европейската комисия срещу варианта за късите тунели, към който се насочи правителството и посочва все нови и нови измислени доводи, че техният вариант трябва да бъде реализиран, пише trud.bg.

Седемте сдружения, които са взели участие на срещата обясняват, че при по-сериозно вглеждане в лобистката дейност на „еколозите“ прозират ясни корупционни схеми, простиращи се далеч отвъд границите на нашата страна. За пример е даден проектът за магистрала „Струма“, в който се забелязва нездравата и учудваща заинтересованост на еко сдружението „За земята“. Начело на него стои Андрей Ковачев, който е включен в комитета за управление на  ОП „Транспорт“, където изпълнява предимно лобистки функции.

Емил Георгиев, председателят на „Екогласност“ , е категоричен, че когато екоактивисти от Зелените и обвързани с тях неправителствени организации заемат подобни постове, то се създава натрапчивото усещане за обвързаност с чужди интереси.