Бизнес и Политика

130 млн. лева са приходите на „Карлсберг България” за тази година

Над 130 млн. лв. се очаква да бъде приходът на „Карлсберг България”  до края на годината, което е 20% ръст в продажбите.

Пазарният дял на компанията достига 27% за 11-те месеца на 2016г., а количеството продадени продукти се е увеличило с 26.6% в сравнение с миналата година, дават данни от Nielsen A/S.

Местният бранд на „Карлсберг България”  –  „Шуменско” също отбелязва сериозен ръст. Пазарния дял на бранда достига 8.8% за последните 11 месеца. Успехът се дължи на новата „бомбичка”, която компанията пусна в продажба по случай своя юбилей.

„Поехме голям риск, но успяхме да обърнем нагласите и да върнем на хората навика да пият бира от 330мл. в стъклена бутилка. Инвестицията на този проект е 4 млн. лв.” – казва бранд мениджърът на „Шуменско” – Теодор Несторов.

Ръст на продажбите от 25% отбелязва и „Пиринско”.  Дялът ѝ на пазара достига 16.4%.„Пиринско” е лидер на бирения пазар и е най-предпочитаната бира в София.

Tuborg и Budwaiser също отбелязват ръст, като той е най-висок при Budwaiser – цели 270%.

„От стъпването си на българския пазар през 2004г. до сега. „Карлсберг България” е инвестирала 198 млн. лв. в двата си завода в Шумен и Благоевград и в развитието на българските си брандове.” – казва Деян Беко.

Господин Братанов казва, че по данни на Nielsen A/S биреният пазар в България отчита най-високия си ръст до сега. Данните са от последните 11 месеца  и става въпрос за 6% ръст в обем и 7% в стойности.

Консумацията на бира в домовете нараства с 8%, в търговските вериги  – с 18%, а в малките магазини с 4%.

На така наречения „студен пазар” (заведения) количеството продадена бира спада  с 4%, но разликата с 2015г. не е никак голяма.

По Черноморието също се отчита 14% повече продажби в сравнение с 2015г. Повече от половината продадени количества са отчетени в Пловдив и в столицата, а най-нисък ръст отбелязват в Северозападния регион.

Данните на Nielsen A/S показват, че търсенето се базира също и на опаковкате. Кенчетата бира се продават с 26% нарастване в обем, а пластмасовите бутилки нарастват с 5%.

Косумацията на бира в страната е около 74 литра на човек годишно.