Бизнес и Политика

Български ароматни свещи стъпват на европейския пазар

Зорница Ангелова, Наталия Парушева и Сара Кюркчиева са истински професионалисти, обичащи своята работа и вдъхващи любов във всичко, което правят.
Преди година трите основават компанията „Айтъмс дизайн”, а идеята им е да произвеждат аксесоари за дома.
Първaта линия продукти от марката “I/tems” са ароматни свещи. Веднага след пускането на линията последва невероятен успех и дамите пускат в продажба и дървени аксесоари.

Ароматните свещи се изработват ръчно от трите момичета, а ароматите, които използват са специално създадени за тях от една от най-старите парфюмерии във Франция.
Ароматите са това, което прави продуктите ни различни” – споделят създателките.
Есенциите са изцяло от етерични масла, а восъкът, който се използва за свещите е немски.
Ароматите, достъпни в момента на пазара са черна ванилия, роза дамасцена, българска лавандула и сандалово дърво.

Цялата изработка на свещите от разбъркването на восъка до опаковката, минава през ръцете на трите момичета.  Преди да се впуснат в това приключение дамите са се съветвали с различни технолози, за да навлязат по-добре в тази индустрия. Момичетата казват, че са научили много неща, без които продуктите им нямаше да имат такъв успех.

„Най-трудно ни беше да се научим да леем свещите по начин, по който те да горят добре и напълно равномерно до края на свещта. Изливането на една партида свещи трае около ден“ – казва Наталия Парушева, която е мениджър проекти и е изцяло отдадена на работата си.

Момичетата са вложили не само лични средства, но цялото си време в този бизнес.
 „Такъв бизнес може да започне с минимални средства, дори под 1000 лв. Ние обаче решихме да инвестираме в качествени материали, затова и ароматите заемат най-голям процент от тази инвестиция, после си купихме оборудване и восък“ – споделя Сара Кюркчиева.

От следващата година „Айтъмс дизайн” планират да създават нови продуктови линии. След успеха на ароматните свещи, момичетата пуснаха в продажба дървени аксесоари – пръстени за салфетки, точилки и чашки.  „Всеки дървен аксесоар е стругован от баща ми индивидуално, от различно парче дърво. Това е и причината материалът да е всеки път различен“ – казва Наталия.
В момента компанията е впрегнала всичките си сили в предколедна програма. Момичетата опаковат различни свои артикули, които ще предлагат на коледни базари в столицата.

За следващата година, освен разтрастване на бранда, момичетата планират и инвестиции във външните пазари.
„Смятаме да инвестираме в разширяване на каналите си за продажба в България – и извън София. Освен това сме си набелязали и външни пазари – Англия и Холандия,Турция, Испания, Румъния, Гърция. В началото на 2017 г. започваме в онлайн магазин в Испания за независими дизайнери” – споделят момичетата.

„Продуктите на „Айтъмс дизайн” се продават в йога студиа, в кафенета, ресторанти и малки магизини за дрехи и аксесоари. Онлайн също може да закупите продуктите ни през нашия сайт.” – казва дамите.