Бизнес и Политика

Ще прибегне ли Netflix до използване на реклами?

Ръководителите на Netflix многократно са заявявали, че компанията няма да пуска реклами, за да генерира повече приходи. Но с повишаване на конкуренцията един анализатор на Wall Street смята, че Netflix трябва да предложи по-евтина услуга, поддържана от реклами.
Акциите на Netflix (NFLX) паднаха с повече от 2% във вторник, след като анализаторът на Needham Лаура Мартин понижи акциите до „по-нисък резултат“ – по същество рейтинг „продава“.
Мартин каза, че ако Netflix запази цените си там, където са в момента – в диапазон от 9 до 16 долара на месец, компанията ще загуби 4 милиона абонати в Съединените щати през следващата година.

Тя съветва компанията да предложи опция, която струва само около 5 до 7 долара на месец и разполага с рекламен блок от около шест до осем минути на час.

Мартин твърди, че подобна услуга би могла да помогне за отблъскване на съществуващата конкуренция от Disney +, Amazon Prime TV, Apple +, Hulu и CBS All Access и нови заплахи от HBO Max и Pecast на Comcast на AT&T, които ще стартират през 2020 г.
Тези конкуренти вече таксуват много по-ниски цени за своите поточни планове, между 5 и 7 долара. Разбира се, повечето от тях нямат библиотеки със съдържание толкова обширни, колкото тези на Netflix, но и конкурентите имат свои собствени популярни предавания.
Disney (DIS), например, има шоуто „The Mandalorian“ от „Междузвездни войни“, което се превърна в поп културен феномен благодарение на характера си „Baby Yoda“. Disney таксува само 6,99 долара на месец за Disney +, а също така има безплатна едногодишна оферта за много клиенти на Verizon.
Apple (AAPL) току-що получи три номинации за Златен глобус за оригиналната си програма „The Morning Show“.  Apple TV + струва само $ 4,99 на месец.
Netflix не беше незабавно потърсен за коментар, когато беше попитан дали ще вземе предвид идеята на Мартин за създаване на по-евтино ниво с реклами.
Изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс, шефът на съдържанието Тед Сарандос и други висши мениджъри продължават да твърдят, че услугата си струва първоначалната цена предвид популярни оригинални предавания и филми.
Все пак Мартин каза в доклада си във вторник, че се притеснява, че Netflix може да загуби международни абонати, след като Disney и други медийни компании пуснат глобални версии на своите стрийминг услуги.
„Вярваме, че Netflix трябва да добави втора услуга, която е на ниска цена“, каза тя в доклада. „Нивото на първокласни цени на Netflix от 9 до 16 долара на месец е неустойчиво.“
Мартин също отбеляза, че Netflix позволи да изгуби много популярно съдържание, което отиде при неговите конкуренти.. Голяма част от собствените маркови филми и шоу програми на Дисни – както и съдържание от Marvel, Pixar и Star Wars – са в процес на работа на преместване в Disney +.

Инвеститорите също започват да се притесняват. Въпреки че акциите на Netflix продължават да бележат увеличение с 11% тази година, акциите са по-ниски с над 20% спрямо 52-седмичния им връх.
Netflix е и най-лошият представител на така наречените акции на FAANG – Facebook, Apple, Amazon (AMZN), Netflix и Google собственик Alphabet – тази година. Акциите на Disney засипаха и Netflix. Те скочиха с 33% през 2019 година.