База Данни Картини

Милиард загуба за България заради Зелените! Как искат да прецакат страната ни?

Еколозите обаче не спират да обжалват ситуацията, че не техният проект бе избран и с това спират процедурата по стартиране на строежа, съответно и усвояването на средствата. 2020 г. е крайният срок, в който трябва да стартира строителството, ако искаме то да бъде финансово гарантира с европейски пари. Готов и одобрен проект, както и процедурите по него трябва обаче да бъдат представени доста по-рано.

 

Под въпрос е обаче дали това ще бъде възможно, а голямата въпросителна е поставена от Зелените, които не могат да се примирят, че милионите няма да отидат при тях и голяма част от тях да се изгубят по трасето в нечии джоб. Наглостта им стигна до там да фалшифицират мнения на ЕК и да злепоставят страната ни на европейско ниво, което се отразява зле не само финансово, но и имиджово на страната ни.

 

В основата на всичко са едни 739 милиона лева, които са предвидени за оставащите отсечки от АМ „Струма“, които минават през Кресненското дефиле. Те са неосъщественият блян на Зелените, за който се борят срещу държавата с подли и непозволени средства, след като не успяха по каналния път.

 

Псевдоеколозите явно въобще не ги интересува в какъв мащаб са загубите, които ще търпи България, ако с упоритостта си осуетят навременното изпълнение на проекта. Освен че ще изгубим споменатите милиони, ще трябва да се издължи и със средства за вече построените части от магистралата. А това не са милион или два, а цели 538.

 

Така желанието на Зелените да прилапат проектa ще ни коства един милиард лева!

 

Това обаче е проблем с маловажно значение за псевдоеколозите, защото за тях единственото важно е да „усвоят“ тези 738 милиона. Проектът, който бе официално одобрен, включва вече съществуващия път към Кулата и нов участък на връщане. Зелените обаче надигнаха глас, че трафикът през пролома щял да съсипе един от най-богатите на видове райони в Европа.

 

„С грижа за природата“ те предлагат движението да се изкара извън Кресненския пролом, за което е необходимо до Гърция да се стига само по новия път през Пирим, а през дефилето да се движат само пешеходци и велосипедисти. Може да ви прозвучи добре, но всъщност ще струва с милиони отгоре, които са неоправдан разход, както е неоправдана и врявата за животинските и растителни видове, защото не са подкрепени с категорични доказателства. По въпроса се произнесоха и други еколози, които смятат вариантът на управляващите като компромисен.

 

 

Ако двете страни не се разберат съвсем скоро и строителството не започне до 2020 г., то това ще бъде най-голямата загуба за страната ни и то заради неправителствени организации със съмнителна дейност, зад която се крият не едно и две лобита. Освен минусът от един милиард, Зелените са готови да навлекат още негативи на страната ни, заканвайки се да я съдят, ако отсечката продължи да се ползва, пише pik.bg.