Интериор

Audi: Чао, TDI!

Скандалът с манипулираните вредни емисии на азотни окиси от дизеловите мотори е нажежил въздуха в Инголщад, съобщава информационното издание „Шпигел“. Изненадващо от Audi смятат, че решението на този проблем може да не е в иновативните електрическите двигатели, а във вече съществуващата технология на компресирания природен газ.

„Природният газ е новият дизел“, заяви Тобиас Блок от отдела на Audi за устойчиво развитие на автомобилите. Според него новият Audi A4 Avant G-Tron ще бъде еднакво щадящ за околната среда и изгоден за джоба на купувачите благодарение на по-малкото отделяне въглероден двуокис с 25% от бензиновите мотори и ниската цена на компресирания природен газ.

Чрез внедряването на въпросната технология в един от най-успешните си модели A4 Avant от Volkswagen Group подкрепят поетата от тях инициатива за налагане на автомобилите на метан. От концерна обявиха, че ще лансират още близо дузина нови модела на компресиран природен газ. Това от своя страна ще форсира изграждането на бензиностанции, които предлагат горивото.

Audi A4 Avant G-Tron е оборудван с модифициран 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател с директно впръскване, който генерира максимална мощност от 170 конски сили и максимален въртящ момент от 270 Нм. От 0-100 км/ч моделът ще ускорява за 8.4 секунди, което, разбира се, е по-бавно от най-новите дизелови двигатели, но за сметка на по-добрите си екологични показатели.

Въпрос…