Автомобили

Как жените избират кола

Германският автомобилен тръст Automobil Treuhand GmbH (DAT) публикува резултатите от изследване за разликите между мъжкия и женския подход при покупката на автомобил. Проучването, в което са взели участие 4 000 души от двата пола, разчупва някои стереотипи и показва дамите в доста по-прагматична светлина, отколкото мъжете са склонни да им признаят.

Според изследването на DAT:

– Жените харчат по-малко пари за автомобил, отколкото мъжете;
– Марката няма особено значение – важен е конкретният автомобил;
– Дамите отделят много повече внимание на техническите въпроси, отколкото смятат мъжете;
– Противно на шаблона за импулсивния женски избор, нежният пол взема окончателно решение за покупка след средно 37 дни

„Днешните жени разбират много повече от коли, но се държат по различен начин от мъжете, когато влязат в автосалона“, коментира Диана Яфе – един от експертите, провели изследването. „Доста често дамата вече знае техническите характеристики на модела, проучила е особеностите му и има готовност за покупка, а разговорът с продавача има за цел да получи одобрение за вече направения избор“.

За да затвърдят решението си, жените се стремят към установяване на дружелюбни и дори приятелски отношения с търговеца. Те разказват лични истории и очакват съвет от професионалист. В такъв момент техническите параметри на автомобила вече нямат особено значение.

Ако продавачът съумее да спече…