НМО и НАГ разширяват сътрудничеството в музейно-педагогическата практика
От 11 до 19 февруари ученици от петте паралелки XII клас на Национална Априловска гимназия проведоха уроци в Националния музей на образованието на тема „Просвета и култура през Възраждането“.
Съвместната работа на музея и гимназията е част от дейностите на Национален център „Музейно училище“ към НМО. Учениците имаха възможност да се докоснат до движими културни ценности, съхранявани в музея. В музейните възстановки се запознаха с методите на килийното и светско образование.
Освен богатството на фонда и постоянната експозиция в музейно-педагогическите урочни форми бяха включени изложбите „Учебниците на габровското училище – основа на новобългарското образование“ и „Българското училище – образование и възпитание чрез правила“, както и късометражния филм, посветен на Културата през периода на Възраждането.
Уроците в музея „изваждат“ учениците от обичайната среда, поставят ги в ново, културно-историческо пространство, което им създава интерес, мотивира ги да участват активно в образователния процес.
Дванадесетокласниците се запознават с артефакти и събития от българската история, които не са включени в задължителното учебно съдържание. Това провокира учениците да задават въпроси, да изказват мнения, да се оформя дискусия, да се изгражда критично историческо мислене.
Според музейните специалисти и педагозите активността на учениците, тяхното желание и вдъхновение показват необходимостта от уроци в нова образователна среда, каквито са местата с културно-историческа памет.
Следете ни и във Фейсбук на:
https://www.facebook.com/gabrovonews/
Материалът НМО и НАГ разширяват сътрудничеството в музейно-педагогическата практика е публикуван за пръв път на Gabrovo News.