България Север

Снимки: Проведе се отчет за изпълнение на сборния бюджет на община Елхово за 2013

otchetВ голямата зала на община Елхово днес се проведе публично обсъждане на Отчета за изпълнение на сборния бюджет на община Елхово за 2013 год. на община Елхово. В срещата взеха участие кмета на община Елхово г-н Петър Киров, председателят на Общински съвет г- н Николай Тончев, общински съветници, кметове на населени места, кметски наместници, ръководители на бюджетни звена, служители на общинска администрация и жители на община Елхово.

Г-н Киров представи Отчета за изпълнение на сборния бюджет за 2013 год. на община Елхово, като първоначално приетия бюджет за 2013г.  бе в размер на 9 161 389 лв. През годината бюджета е актуализиран в резултат на промени в бюджетните взаимоотношения с Централния бюджет, получени целеви и други трансфери, преизпълнение на собствените приходи и други. Така към 31.12.2013г. сборния бюджет на Община Елхово е в размер на 10 060 458 лв. или е реализирано увеличение в размер на 899 069 лв. Преходният остатък към 31.12.2013г. е в размер на 2 004 664 лв.. Постъпленията от собствени приходи към 31.12.2013г. са в размер на 2 184 299 лв. За сравнение през 2012г. са внесени 2 020 983 лв., а през 2011г. – 1 764 251 лв. Основен дял от приходната част на бюджета и през 2013г. заемат бюджетните взаимоотношения с Централния бюджет6 254 565 лв. или 74% от всички приходи. Най-висок относителен дял от разходите по бюджета заема функция “Образование” – 49,8%. Извършените капиталови разходи са в размер на 1 423 659 лв. Привлечените средства по Оперативни програми са в размер на 1 219 262 лв. и постъпленията за реализация на проекти по Програма за развитие на селските райони 2007-2013г. са в размер на 1 009 788 лв.

Във връзка с изпълнението на бюджет 2013 кмета на община Елхово г-н Киров сподели: „ 2013  беше успешна година, през която запазихме финансова стабилност, като  предприехме действия за увеличаване на събираемостта на задълженията и се постарахме да оптимизираме разходите…Искам да изкажа благодарност на всички второстепенни разпоредители и най-вече в образованието, че имат съответните преходни остатъци, което говори  за едно добро планиране на разходите.”

Прочети цялата