България Север

Библиотеките – привлекателни центрове за учене през целия живот

снимка: РБ “Априлов – Палаузов”

В Регионалната библиотека „Априлов – Палаузов“ – Габрово, в рамките на Националната библиотечна седмица „Библиотеките – място за учене през целия живот” по инициатива на Българската библиотечно-информационна асоциация, се проведе регионална кръгла маса под надслов „Библиотеките – привлекателни центрове за учене през целия живот“.

снимка: РБ “Априлов – Палаузов”

Във форума участваха представители на областната и общинската администрация, експерти от Регионалния инспекторат на МОН, РЕКИЦ, ТУ – Габрово, ТСБ, ЦПО “Интелекти“ – В.Търново, библиотечни и педагогически специалисти, партньори.

снимка: РБ “Априлов – Палаузов”

Приветствие към участниците поднесоха директорът на Регионалния инспекторат на МОН г-н Георги Маринов и началникът на отдел“Култура и туризъм“ в Община Габрово – Радослава Балевска.

снимка: РБ “Априлов – Палаузов”

Г-жа Катюша Станчева, старши експерт от РИО – Габрово представи Националната стратегия за учене през целия живот, а Савина Цонева и Анелия Мутафчиева Христова – опита на РБ „Априлов – Палаузов“ в обучението на възрастни.

снимка: РБ “Априлов – Палаузов”

Участниците се запознаха с добри практики и постижения на обществените библиотеки като центрове за учене през целия живот. Обсъдени бяха конкретни форми на сътрудничество и координация между различните заинтересовани страни.

В дискусията се включиха г-жа Снежана Сидерова, председател на общинската комисия за библиотечно –информационно обслужване на гражданите, г-н Светослав Стефанов от ЦПО „Интелекти“ – В.Търново, обучители и партньори.

Участниците във форума се обединиха около следните изводи и предложения:
1. Библиотеките са привлекателен и ефективен център за различните форми на учене през целия живот на всички възрасти. Техните дейности и услуги се вписват в почти всички области от Националната стратегия за УЦЖ 2014-2020. Особено важно е това, което те правят за хората със специфични потребности, от третата възраст и за тези, които живеят в отдалечени населени места.
2. Необходимо е сътрудничество между всички заинтересувани страни с цел координация и ефективно използване на библиотечните ресурси при:
– разработване на механизми за стимулиране на включването на децата в предучилищното възпитание и подготовка и за подкрепа на грижата от най-ранна детска възраст, и особено за децата в неравностойно положение ( 2.1.от План за действие 2015).
– в организираните от МОН Дни на ученето през целия живот.
– в координацията на дейностите по Стратегията на национално ниво и в многостепенната областна координация.
– в измерване на въздействието на дейностите по Стратегията с представяне на библиотечна статистика за брой обучения и обучени граждани.
3. Библиотеките са ключов партньор за изпълнение на целите на Стратегията. За да се развие техния потенциал, е необходимо:
– да бъдат включени като равнопоставени участници и партньори в националните и регионалните годишни планове за изпълнение на Националната стратегия за учене през целия живот.
– да бъдат технологично оборудвани като част от модерната образователна среда, достъпна за всички граждани.
– да получават достатъчно и редовно финансиране за развитие на библиотечните колекции и услуги.

Участниците във форума изразяват съгласие и готовност за постоянен диалог и сътрудничество в развиването на обществените библиотеки като привлекателни центрове за ученето през целия живот.

Следете ни и във Фейсбук на:
http://www.facebook.com/#!/pages/Gabrovonewsbg/140586109338730