Бизнес и Политика

В Китай българските стоки нямат почти никаква репутация

България трябва да се фокусира върху чистата търговия с Китай. Това заяви председателят на Българо-Китайската търговско промишлена палата у нас Виктор Азманов. Той посочи, че „в момента българските стоки нямат никаква репутация на китайския пазар и че за да изградим такава, трябва доста усилия, свързани с позитивния имидж на България.“.

Анализаторът подчерта, че китайската икономика е експортно ориентирана. Той обясни, че девалвация на юана се наблюдава за втори път тази година и затова Китайската централна банка съвсем плавно иска да въведе реформи, чрез които да се постигат предварително планираните нива на ескорта.

По думите на Азманов, Китай възприема Европа като едно цяло, но не и в икономически аспект. Китайски инвестиции трудно биха били привлечени от държави като България.Страната ни е интересна като източник на здравословна храна и забележителна дестинация за китайските туристи.

По отношение на пазара на вино, специалистът заяви, че по последни данни около 20 млн.китайци пият редовно вино. Той обясни, че вносът на чуждестранно вино в Китай бележи спад, поради забраната на правителството за изкупуване на алкохол. Това беше приложено като антикорупционна мярка.

Препоръката на Азманов е към българските производители. Според него те трябва да си дадат сметка в кой точно пазарен сегмент трябва да се прицелят, защото в „entry-level“ сегмент, в които се целят имат жестока конкуренция. Тя идва от европейските производители от Франция и Испания, които държат сериозни цени имат по-добра репутация.

Председателят на БКТПП коментира още, че отношенията между Китай и Русия са добри. Двете страни използват добре познат бартерен похват „инвестиции срещу суровини“. Двете държави са взели решение Китай да инвестира до 10% в някои стратегически руски компании.се.