Бизнес и Политика

IPO провалите


Това е моментът, когато една успешна частна компания, казва: „Хей, свят! Кой иска парче от мен?“ Ако всичко върви добре, инвеститорите бързат да си купят прясно „отсечено” парче от този бизнес и да звъннат на частния си банкер в събота вечер. Тогава цената се покачва неимоверно бързо, а това прави много хора щастливи. Ако обаче нещата не се контролират, празникът не продължава дълго. И наистина е много трудно да се предскаже изходът от излизането на „сцената”, коментират експерти от Директор „Частно банкиране” в ПИБ.

Какво става, ако никой не се интересува от това IPO / IPO (Initial Public Offering) – първично публично предлагане/?

Какво става,ако по време на кетъринг с коктейл от скариди сервитьорът кихне? Какво става, ако тази кетъринг компания е излязла със свое IPO, а по време на този коктейл мъжът. скрит зад маска на Джими Бъфет се окаже истинският Джими Бъфет?

Разбира се, едно IPO може да доведе до мигновенно увеличаване на капитала, но то също може да доведе и до отваряне на Вашата компания към голям обществен контрол, ексцентрични акционери и непостоянни пазарни сили.

Едни от най-големите IPO провали на всички времена включват големи (дори за мащабите на северна Америка) компании като: онлайн доставчика на играчки eToys.com, магазини за домашни любимци Pets.com, медийна компания Wired Ventures и биотехнологичната фирма Omeros.

Първата от изброените (eToys) е създадена през 90-те години. Основният пробл…