Бизнес и Политика

Българите готови да развържат кесията


Домакинствата в България са с нагласа за увеличение на разходите. Това показва последната анкета на НСИ.

Все пак общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна в сравнение с предходната анкета. В резултат балансовият показател се покачва с 1,6 пункта.

Според резултатите за следващите 12 месеца има подобрение в нагласите за разходите за покупка на предмети за дълготрайна употреба – автомобили, дрехи, мебели и други.

По отношение на финансовото състояние на домакинствата оценките на живеещите в градовете се влошават, докато в селата има оптимизъм.

През юли обаче общият показател на доверие на потребителите намалява с 0,6 пункта спрямо април. За понижаването на потребителското доверие основен фактор е било населението в градовете, съобщават от НСИ.

В очакванията на потребителите за следващите дванадесет месеца обаче се наблюдава известен песимизъм.

Потребителите продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на цените, макар и с по-слабо темпо, спрямо оценките при анкетата през април.

За следващите 12 месеца очакванията за покачване на инфлацията се засилват. По-негативни в сравнение с април са и очакванията на потребителите за безработицата в страната за този период….