Бизнес и Политика

Все по-малко се пазарува с кеш за Коледа


Независимо дали онлайн или във физически магазин, за подаръци или забавни преживявания по време на коледния период, потребителите в Европа изоставят разплащанията в брой, като избират скоростта и удобството на безконтактните карти и новите методи за плащане.

С над 165 млн. издадени безконтактни карти и 3,4 млн. безконтактни POS терминали в Европа, използването на технологията е нараснала от 36% през 2015 г. до 52% през 2016 г., показват резултатите от проучване на водещ картов оператор. Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители – употребата на безконтактната технология се е увеличила във всички възрастови групи, като най-голямото увеличение се наблюдава при потребителите на възраст 55-64 години или ръст от 64% спрямо 2015 г.

Нещо повече, увеличението в употребата на безконтактни карти оказва осезаемо въздействие върху останалите начини на разплащане. В цяла Европа, потребителите, които използват безконтактни карти, са по-отворени към използването на мобилно устройство като начин на разплащане в магазин (52% от притежателите на безконтактна карта към 32% от притежателите на обикновена карта), чрез приложение на търговеца (49% към 31% ) или за разплащане в ресторант (50% към 30%). Въпреки, че потребителите ценят предимствата на безконтактните разплащания, потребителите също започват да разпознават и ползите от другите нови методи за плащане. През 2016 г., 44% от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания, в сра…