Бизнес и Политика

Пръснахме 170 млн. лева за онлайн пазар по Коледа


Близо 170 млн. лв. са похарчени за онлайн пазаруване около Коледа. Това е около 1/3 от годишния оборот в сектора, показа проучване на „Монитор“. Традиционно пазаруващите електронно изхарчват близо 30% от бюджета за онлайн покупки именно преди празниците в края на годината, а българите най-често отделят по 500 лв. на година за пазар през интернет.

Окончателни данни обаче на този етап не може да се дадат, съобщи Петър Ванчев, председател на Българската асоциация за електронна търговия. Той обясни още, че повече информация ще има през февруари, когато различните финансови институции ще дават данни за плащания към интернет търговци.

Козметика, играчки, бижута, сувенири и техника остават сред най-често купуваните стоки от онлайн магазините. Купуването на неангажиращите подаръци като плюшени играчки, нараства всяка година, каза Ванчев. И допълни, че това се отнася и за други стоки, за които не се изисква физически контакт.

Трудно е да се раздели каква част от хората пазаруват за себе си или за подаръци около Коледа. Все пак най-често ръстовете, които се отчитат, се дължат именно на предпразничните подготовки и нещата, които вземаме за други хора.

Около 225 лева е сумата, която е отделил българинът за коледни подаръци тази година. Общата стойност нараства с 25 лв. спрямо година по-рано…