Бизнес и Политика

Борбата е компанията да задържи служителя


Госпожо Стойнова, в България битува мнението, че професията на „консултант-продавача” е временна. Това води до текучество. Как може то да бъде намалено?

Компанията ни е от 11 години на българския пазар и имаме примери с голям брой служители, които са в нея от 7-8 години. Със сигурност има и такива, които приемат работата като временна, но това може да се намали с внимателен подбор, добро обучение и с конкретен план за развитие. Когато човек знае, че има план и може да изгради кариера в дадена компания, със сигурност би се задържал повече, отколкото ако прецени, че няма накъде да израства и работата би било загуба на време.

Вече не сме в позиция, в която работодателят да може да избира служителите. В момента борбата е компанията да спечели служителя по време на интервюто, но и да умее да го задържи и да му покаже, че той е важен.

Какви са механизмите даден служител да бъде задържан, освен финансовия?

Освен финансовият, който е ключов фактор, едно добро въведение и обучение е от жизнена важност. Когато един служител е нов, със сигурност трябва да му се обърне подходящо внимание и да се отдели време за обучение.

Няколко пъти споменахте обучение. Какво включва то във вашата компания?

При нас то се състои от две части – на работното място и онлайн. Последното е няколко вида – въвеждащо и продуктово. Обучението за позицията „продавач-консултант” трае 3 месеца.

Какви качества трябва да притежават, за да могат да работят тази п…