В обектива

Без двама пилоти в кабината


Авиационната асоциация на Германия (BDL), в която членуват най-големите авиокомпании и летища във ФРГ, отменя правилото за двама пилоти в кабината или т.нар. правило на „четирите очи”. То беше въведено след катастрофата на Germanwings на 24 март 2015 г., при която пилотът Андреа Лубиц разби самолет във френските Алпи. Тогава загинаха 150 души, които летяха по маршрута Барселона – Дюселдорф.

Основанието, поради което BDL отменя правилото е, че при неговото спазване се налага често кабината на самолета да остава отворена, което от своя страна, повишава риска от проникването в нея на външни лица и терористи.

От 1931 г. досега са регистрирани над 1000 опита за отвличане на самолет и едва четири, при които пилотите умишлено са довели самолета до катастрофа. От тях едва в два случая в кабината са се намирали двама пилоти.

В същото време BDL обещава да повиши изискванията по отношение на психическата и психиатрична оценка на пилотите. Решението ще влезе в сила от 1 юни. От 1 май от политиката „четири очи” се отказва и швейцарската авиокомпания Swiss International Air Lines, която е част от германския национален превозвач.

Причината за повишаване изискванията към психическата оценка на пилотите е в резултат на факта, че в хода на разследването се установи, че Лубиц е имал психически проблеми и се е лекувал от депресия. Лекарите обаче не са съобщили на работодателя му за това, което от своя страна доведе до остра дискусия сред заинтересованите страни в Германия дали в случ…