Иван Обрейков: „Юлен“ не може и не желае да инвестира извън сегашните граници на ски зоната
Ние имаме отношение дотолкова, доколкото сме заинтересувани парк Пирин да има актуален и юридически издържан план за управление на парка. Новият план изчиства някои нормативни неразбории в стария, но по същество не касае размера на ски зона „Банско“ – тя не се увеличава дори с един сантиметър. По-голям интерес той да се приеме имат околните общини, които биха получили възможности за алтернативен туризъм – такива в стария план липсват. Това казва в интервю за Георги Христов от в. 24 часа – Иван Обрейков, маркетингов директор на „Юлен“ АД.
– Г-н Обрейков, как премина зимният сезон в Банско?
– Рекордно. Това беше вероятно най-силният зимен сезон, който курортът е имал – като посещения, като приходи, като нощувки, като събития, като спортни успехи. Времето също беше идеално за ски – снегът падна в началото на декември и условията бяха подходящи до края на април.
– Какво планирате за лятото?
– От миналото лято Банско може да се похвали с най-дългата водна пързалка в Европа. Тази година ще е още по-дълга! От „Юлен“ работим за „изглаждане“ на туристическата година, тоест за превръщане на Банско в целогодишна дестинация
Към момента, разликата между пика в зимния и летния сезон е около 200%. Когато я свалим на 100%, тогава ще имаме класически профил на целогодишен европейски планински курорт.
– Как се отрази организирането за пръв път на Световна купа по сноуборд в Банско върху туризма?
– Банско се превърна в редовен домакин…