Бизнес и Политика

Tол-системата ни ще е като в Унгария

Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на „Капш телематик технолоджис България“, която ще изгражда тол-системата, обясни пред „Капитал“ факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.

Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.

„Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така – шофьорът плаща за магистралите.

В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна – като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи – Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг“, коментира Вебер.

Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.

„В България ще разчитаме на м…