Бизнес и Политика

Печелившия ход за българския туризъм


Безспорно проблемите в сектор „Туризъм” са много и не са от вчера. Те са „институционални и се задълбочават” е мнението на експерти от бранша. Необходимо е да се работи в редица посоки – законодателство, компетенции на Министерството на туризма и не на последно място да има лице, което да управлява целия процес. „Оказва се, че в момента функциите на министъра са разширени до такава степен, че при липса на компетенции целия бизнес е застрашен и само случайност може да повлияе в една или друга посока.

Множество проекти бяха компрометирани. Националната туристическа реклама за съжаление продължава да страда от дефицит на креативност, визия, фокус към кои пазари да се насочи”, каза Байко Байков, председател на АБТТА по време на пресконференция в рамките на изложението „Ваканция/SPA Expo”, което се провежда в ИЕЦ в столицата.

Относно закона, като че ли той в момента има ограничителни функции, отколкото да дава предпоставки за развитието на туризма в една или друга степен.

Експертите от туристическия бранш са единни относно създаването на съвременен и добре функциониращ сайта, който да представя възможностите на българския туризъм. Цената му не би била повече от 15 000-20 000 EUR. Като отличен пример за сайтове бяха дадени порталите на Испания и Великобритания. Първоначалната инвестиция, която обаче е направена за тяхното създаване и в пъти по-голяма. Така например уебстраницата на Испания в момента на създаване е струв…