Бизнес и Политика

Размисли за туризма и рекламата


От разговорите ми за туризма през последните дни оставам със следните изводи.

Това заключава в профила си във Фейсбук Владислав Панев.

1. Добавената стойност в отрасъла е на изключително ниско ниво. Реклами на 7 нощувки със закуска в Слънчев бряг с включен самолетен билет от Брюксел за 157 евро говори много лошо за качеството на услугата. Не бих се гордял с това, че се състезаваме за най-ниска цена, трябва да открием конкурентните си предимства, които да осигурят много по-висока добавена стойност.

2. Не разбирам схващането, че ако в момента пазарът на апартаменти по Черноморието и Банско е в стагнация, ако построим още толкова апартаменти и увеличим предлагането, положението ще се оправи. Напротив, по всички закони на икономиката, когато предлагането върви нагоре, при равни други условия цената пада. А данните от ЧСИ показват, че само за следващия месец са обявени търгове за стотици имоти по морето (само в Св. Влас са над 100) на цени, започващи от 200-300 евро на м2. Нека да се строи още, но да е с отношение, разбиране към природата и на по-високо ниво, с повече свободни пространства, така че да постигаме по-добри цени. И сега има предприемачи, които продават апартаментите си изключително успешно. Но това са тези, които строят с усет, а не просто панелки, ама на морето. Ако наистина позволим на всеки да си строи каквото и колкото си пожелае върху земята, това е сигурна гаранция за пазарен крах.

3. Разбирането, че къмпингарите са ниска категория туристи е тотално …